Hvilken iPad skal du have?

Hvilken af de nye iPad-modeller er den mest populære? Deltag i iPadguides afsteming, så vi kan finde ud af, hvordan det fordeler sig. Så kan man evt. gå uden om de mest populære modeller, når man bestiller, for at sikre sig hurtigere levering.

I sidste uge præsenterede Apple, som bekendt, den nye iPad. I USA kan man allerede forudbestille, selvom den først rammer butikkerne på fredag. Ugen efter er det Danmarks tur. Om der også blive mulighed for forudbestilling her, eller vi skal stille os i kø, er endnu usikkert.

Et er dog sikkert: Der er ikke nok til alle. Nogle er derfor taktiske og bestiller de mindst populære modeller, bare for at få den hurtigt. Det kunne være, at var ligeglad med farven, men bare ville have den, der var på lager eller kom hurtigst.

Derfor har vi oprettet tre afsteminger for at lure stemningen.

Hvor stor skal din nye iPad være?

  • 64 GB (33%, 261 Votes)
  • 32 GB (32%, 251 Votes)
  • 16 GB (20%, 159 Votes)
  • Skal ikke have ny iPad (15%, 116 Votes)

Total Voters: 787

Loading ... Loading ...

Hvilken farve skal din nye iPad være?

  • Sort (56%, 415 Votes)
  • Hvid (32%, 238 Votes)
  • Skal ikke have ny iPad (12%, 93 Votes)

Total Voters: 746

Loading ... Loading ...

Hvilken model skal din iPad være?

  • Wifi (50%, 392 Votes)
  • Wifi + 4G (37%, 289 Votes)
  • Skal ikke have ny iPad (13%, 98 Votes)

Total Voters: 779

Loading ... Loading ...
Skrevet af Martin Wolsing, 13/03 2012
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • Bent

     

    Hvorfor spørge om 4 G når dette ikke virker her i landet?

    13. March 2012 @ 11:21

  • Henrik

     

    Bent: Det er 4 generation af netværket, LTE er det som ikke er tilgængeligt :) Så den er god nok

    13. March 2012 @ 11:28

  • Bubbi

     

    @Bent, fordi den markedsføres som en WiFi model og en 4G+WiFi model, og fx ikke 3G
    At 4G så ikke virker her, ændre jo ikke på modelnavnet.

    Nå, men vi skal have to stk. 32GB med 4G, en sort til damen og en hvid til mig.
    Vi har nemlig en sort og en hvid 4S’er hver.
    Vores iPad 2′ere er kun med WiFi, hvor vi så har bruge personal hotspot på vores 4S’ere, men det er sgu for bøvlet i længden.
    Så denne gang bliver det 4G modellerne.

    13. March 2012 @ 11:32

  • Moritz

     

    @Bent
    Det er virkelig ærgerligt at du stiller netop det spørgsmål, for det viser desværre at al den snak om at den nye iPad ikke virker herhjemme, har ramt en masse folk, som nu er blevet fejl informeret.
    Den nye iPad fungerer i bedste velgående på 3G nettet, op til ca. 42 mbit/s med DC-HDSPA, som både TDC og 3 udbyder, og så vidt jeg ved er Telenor også på vej med understøttelse…

    Giver bubbi ret: At den ikke er understøttet af DK’s LTE (4G) netværk ændrer ikke på at modellen hedder Wifi + 4G .. Man omdøber jo heller ikke en bil med firhjulstræk, bare fordi 99,99% af brugerne aldrig bruger det :)

    Jeg har stemt på en Sort 64 gb. Wifi + 4G

    13. March 2012 @ 12:16

  • Baxuz

     

    Jeg har en iPad 1, 16GB nu. Den er jeg tilfreds med, men køber den nye når den kommer. Der er sket en del siden iPad 1 kom frem vikl jeg mene. Vi kunne godt leve med at springe iPad 2 over. Bliver priserne på den nye iPad det samme som på iPad 2 da den kom frem…..?

    13. March 2012 @ 14:34

  • Knuspar

     

    Ville egentlig have en 16 GB Wifi, men ender nok med en 32GB .. 64 Gb er helt udelukket, har 64 GB på min iphone, og efter jeg er stoppet med at gemme ALT hvad jeg har lavet på den bruger jeg kun omkring 12 på den. Og så har jeg endda en masse ragelse af apps liggende på den.

    Musik er efterhånden stream ( TDC Play ) og DR radio, ellers fungere den som retmote herhjemme da alt musikken ligger på min NAS som er tændt 24/7.

    32 GB Sort WIFI

    13. March 2012 @ 15:06

  • HonkyHonk

     

    Jeg regner med, jeg skal ha’ en hvid 32GB WiFI only.
    Benytter den primært herhjemme, og bruger min 4S’er som hotspot, hvis det skulle være nødvendigt.

    Har I alle forudbestilt – og evt. hvor?
    Er det kun Humac, hvor man kan forudbestille?

    13. March 2012 @ 15:18

  • Knuspar

     

    @HonkyHonk venter personligt på man kan på apple.dk skal ikke have noget i klemme ved Humac

    13. March 2012 @ 15:57

  • Sdam

     

    Man kan forudbestiltes hos eplehuset, men det kan nok ikke betale sig længere ;)

    13. March 2012 @ 16:21

  • Frederik Hansen

     

    Er der nogle der ved hvilken frontkamera den nye iPad har? Mener ikke det blev nævnt i keynoten? Er det samme kamera som i iPad 2 eller er dette også blevet bedrev

    Vh
    Frederik

    13. March 2012 @ 16:57

  • Bertoni

     

    1 stk. 64 GB hvid wifi. I første omgang… Måske skal man se efter en billig 2′er til konen og børnene…

    13. March 2012 @ 18:37

  • Kit

     

    Hm… Hos os er det altså mig, konen, der har gået og ventet på iPad’en med højopløselig skærm. Det skal være med 64GB wifi, har ikke besluttet mig for 4G eller ej endnu.

    13. March 2012 @ 20:04

  • Bubbi

     

    @Frederik Hansen
    Det er desværre kun et VGA (640×480) kamera der sidder foran på den nye iPad.
    Så der er stadig plads til forbedringer. :)
    Jeg har dog ikke oplevet andet end at FaceTime og Skype har fungeret fint med det.
    Man skal bare ikke tage billeder med det, og forvente noget flot.

    13. March 2012 @ 20:30

  • Frederik Hansen

     

    @Bubbi

    Mange tak for svaret :) der skal selvfølgelig være plads til forbedringer.. Jeg synes bare at på en tablet er frontkameraet det vigtigste kamera, så havde håbet på en forbedring der. Kameraet bagpå er for mig ret ligegyldigt ;)

    Men vil VGA ikke bare tage sig endnu dårligere ud på en skærm med dobbelt så høj opløsning? Er jeg helt forkert på den?

    13. March 2012 @ 23:29

  • Damm

     

    overvejer om jeg skal have wifi eller 4g er der en der ved om det stadig er sådan at det kun er den med plads til sim kort der har GPS?

    14. March 2012 @ 06:29

  • normac

     

    Har siden Ipad en kom frem haft en 64gb wifi & 3g

    Har aldrig haft behov fo mere end 16 gb
    Så en sådan med wifi only bliver det
    Der findes jo wifi overalt og har du først downloaded bøger .m.m. Ingen problemer
    Har ikke brug for 3g
    Giver folk ret i at det har givet megen diskussion det med mangel på 4G i DK
    Men det kommer nok

    14. March 2012 @ 09:05

  • Bubbi

     

    4G snakken er efter min mening helt unødvendig.
    Den nye iPad understøtter DC-HSDPA, som også kan bruges her i Danmark.
    Det giver en hastighed op til 42mbit.
    Så meget har de færreste nok brug for på en tablet.

    14. March 2012 @ 16:02

  • giorgioni

     

    Skal ikke have en ipad, venter på en Samsung Note med Windows 8. Har ikke behov for legetøj

    14. March 2012 @ 18:00

  • Søren Schou

     

    Henter min i Apple store i Miami d. 24 marts;-) Pre-ordre and pick-up!

    14. March 2012 @ 20:22

  • Knuspar

     

    @Damm jv. http://www.apple.com/ipad/specs/ så er det kun i “4G” modellen at der er assisted GPS.

    Det er lidt noget fis, jeg gad ellers godt have TomTom på den. Den kan jo sagtens bruge nettet fra min iPhone 4S. Men sådan er det. Der er så vidt jeg ved stadig GPS i den, den er bare ikke helt så hurtig til at finde ens præcise position som hvis der er assisted GPS. Men hvis den har den nye GPS chip som virker med glasnoss ( eller hvad det nu hedder det der russiske halløj) så burde den være lige så præcis. (correct me if im wrong)

    14. March 2012 @ 21:21

  • Damm

     

    Tak Knuspar så skal det være en 4g version jeg skal ha
    brugte også min ipad 2 til tomtom så det vil jeg også gøre med 3eren

    15. March 2012 @ 06:17

  • Knuspar

     

    @Damm get ready .. æble butikken er nede pt. mon ikke vi kan bestille nye ipads i .dk senere idag ;)

    15. March 2012 @ 06:31

  • Stefan

     

    Det er også sådan jeg tolker det:-)

    15. March 2012 @ 07:11

  • HonkyHonk

     

    Butikken er åben igen, men jeg kan ikke se, man kan forudbestille sin ‘nye’ iPad – øv.

    15. March 2012 @ 08:47

  • Knuspar

     

    @HonkyHonk nej jeg var også skuffet :(

    15. March 2012 @ 10:02

  • HonkyHonk

     

    Kunne man tænke sig, at de blot har forberedt butikken, så det blot er at trykke på en knap – håber på mulighed for forudbestilling senere i dag eller i morgen.

    Krydser fingre.

    15. March 2012 @ 10:34

  • Stefan

     

    @HonkyHonk

    Det kunne du meget muligt have ret i, mon ikke det bliver i morgen så, 1 uge før den lanceres lyder vel sandsynligt?:-)

    15. March 2012 @ 11:13

  • Knuspar

     

    Det vil forhåbentlig blive i morgen :)

    Har i set dagens presse meddelse fra dem?

    http://www.apple.com/dk/pr/library/2012/03/14New-iPad-Arrives-in-the-US-Nine-Additional-Countries-on-Friday.html

    15. March 2012 @ 11:25

  • Anders Madsen

     

    Jeg var så heldig at kende nogen som var i USA ved lanceringen sidste år. Den blev lanceret om fredagen i USA, og to dage både mandag og tirsdag valgte de at stå i kø ved to forskellige apple butikker i byen, da der kom meget små dag til dag leverancer hjem. Om tirsdagen var de heldige og fik butikkens 3 64gb wifi de havde fået hjem. De er i USA nu, så håber lidt på samme sucses. De siger der er en tendens derovre til at folk helts vil have 3G / 4G, så det håber jeg lidt kommer mig til gode når jeg nu “kun” er ude efter en wifi model :)

    15. March 2012 @ 12:47

  • Torben.h

     

    Wifi model, med enten 32 eller 64GB er fint til mig.
    Glæder mig til at se skærmen.

    15. March 2012 @ 20:58

  • Bubbi

     

    Så fik jeg skrevet mig på til 2 stk 32GB 3G/4G modeller.
    En sort og en hvid.
    Det blev hos Expert. Fik af vide de får 4 af hver model til release-dagen.
    Så er spændt på om jeg kan få begge mine der.

    19. March 2012 @ 15:35

  • fechtenburg

     

    @Knuspar

    Jeg kan bekræfte at den nye iPad med 4G understøtter Glonass GPS systemet. Dette giver meget hurtigere GPS-fix og nøjagtigheden bliver også væsentligt bedre.

    Det samme oplevede jeg da jeg gik fra iPhone 4 til iPhone 4S.

    For mange vil det nok være ligegyldigt, men for undertegnede har det stor betydning for vores IntelliFinder ID system, da vi benytter GPS meget i den forbindelse.

    23. March 2012 @ 18:20