98% af alle nye iPad-ejere er tilfredse med enheden

Kun 2% af alle ejere af den nye iPad er utilfredse med deres nyerhvervelse. Dermed fortsætter tendensen med at Apples kunder er ualmindeligt tilfredse med selskabets produkter.

98% af de nye iPad-ejer er tilfredse med deres nyindkøbte iPad, viser en undersøgelse foretaget af ChangeWave Research. 82% er “meget tilfredse” mens 16% er “delvist tilfredse”. Dermed lægger den nye iPad sig helt på linje med de tidligere iPads, der også konstant ligger lige under de 100% uanset om man spørger kort efter købet eller efter et halvt års brug.

Købere af den nye iPad er mest tilfredse med retinaskærmen, som hele 75% anfører som deres favorit-feature. Andre nævner lang batteritid, LTE og hastigheden. Mest utilfredshed skaber iPadens pris, som 26% nævner efterfulgt af 23% som er utilfredse med udgifterne til dataabonnement.

Visse medier har skrevet meget om, at den nye iPad har problemer med at den bliver (for) varm. ChangeWave har specifikt spurgt de nye iPad-ejere om dette er et problem, hvilket 89% svarer, at det ikke er. Blandt de resterende 11%, er der ingen af dem, det betegner varmen som et stort problem. Hermed ser den nye iPads påstående varmeproblemer ud til at være manet i jorden som rent spekulative.

Hvor tilfreds er du med den nye iPad? Læg meget gerne en kommentar med en begrundelse. Hvad er du tilfreds med og hvad er du utilfreds med?

Hvor tilfreds er du med den nye iPad?

  • Meget tilfreds (60%, 121 Votes)
  • Har ikke den nye iPad (30%, 60 Votes)
  • Delvist tilfreds (6%, 13 Votes)
  • Delvist utilfreds (3%, 6 Votes)
  • Meget utilfreds (1%, 2 Votes)

Total Voters: 202

Loading ... Loading ...
Skrevet af Martin Wolsing, 03/04 2012
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • dieseldk

     

    De skulle smide en klud til skærmen med i kassen, ellers er godt tilfreds

    3. April 2012 @ 10:18

  • fechtenburg

     

    @dieseldk

    Dertil benytter man sit Smart Cover ;0)

    3. April 2012 @ 10:20

  •  

    @dieseldk

    Det undrede også mig, da jeg åbnede æsken. Det ville koste 25 øre, at vedlægge en klud. Heldigvis har jeg op til flere fra tidligere iOS-køb, så jeg klarer det nok.

    Men ja et Smartcover kan anbefales.

    3. April 2012 @ 10:39

  • Christoffer

     

    Jeg er meget tilfreds, men usb kablet er alt for kort.

    3. April 2012 @ 10:58

  • dieseldk

     

    Er det godt til at pudse skærmen?

    3. April 2012 @ 11:26

  • Jens Thomsen

     

    Jeg er i hvert tilfælde glad for min nye iPad.

    3. April 2012 @ 11:33

  • arkoh

     

    @ dieseldk

    Jeps! Det er netop designet som sådan og produceret med microfibre (mener jeg at kunne huske!) for også at kunne fungere som “pudseklud”! ;-) Funker upåklageligt!

    3. April 2012 @ 11:58

  • fechtenburg

     

    @dieseldk

    Jeg ved godt at det var en lidt kæk bemærkning, men Smartcoveret er faktisk beregnet til at rengøre skærmen med. Indersiden er lavet af et blødt materiale der er yderst velegnet til formålet. Jeg plejer at folde coveret så det danner en trekant, da det er nemmere at håndtere, og man undgår ar ridse skærmen med hængslet.

    Vær blot opmærksom på at Smartcoveret ikke beskytter din iPad særligt godt, så metoden er primært henvendt til dem der i forvejen benytter Smart Cover.

    3. April 2012 @ 12:06

  • Per Jensen

     

    Jeg startede min iPad2 med smartcoveret og opdagede ret hurtigt, at det ikke beskyttede skærmen godt nok. Smart, det er det! Men jeg returnerede det og købte en case-matetaske, som jeg har været ualmindelig godt tilfreds med. Beskytter skærm og computer væsentlig bedre, og iPaden er altid pakket ind og dog parat, når jeg har den med mig.

    3. April 2012 @ 15:23

  • Kit

     

    Den nye iPad er fremragende til læsning af diverse dokumenter og tidskriftsartikler. Nem at have med til kurser og lignende. Lever så rigeligt op til forventningerne.

    3. April 2012 @ 21:34

  • dieseldk

     

    @fechtenburg
    Viste ikke at det også var lavet til pudse skærmen med.
    Indtil videre bruger jeg bare den kuld der var med til mit tv. Lidt sjovt men har aldrig rigtigt tænkt over det med telefonen som også samler fedt finger, men den er jo så let lige at tørre af i trøjen eller bukser det er bare lidt besværligt med ipaden.

    3. April 2012 @ 23:52

  • iMan

     

    Jeg er meget tilfreds må jeg sige. Jeg købte tidligere iPad 2 lidt efter den kom ud men valgte faktisk at sælge den videre da jeg ikke var tilfreds med skærmen -var blevet lidt kræsen efter at have vænnet mig til retina skærmen på iPhone 4 og syntes at skriften så lidt for grovkornet ud. Men det er jo i den grad kommet på plads! 
    Meget fin skærm og det er nok i høj grad med til at den nu føles så velfungerende og intuitiv at bruge. 

    Jeg har ikke har brugt min ellers nye MacBook Air siden jeg købte den nye iPad og overvejer at skifte helt da jeg skal ud at rejse i et års tid og hvis jeg kan undvære det man kun kan med en Mac/Pc.
    Jeg læser en del på den i iBooks og Goodreader og det er en fornøjelse så jeg tror ikke jeg kommer til at købe flere fysiske bøger. Håber det bliver muligt at købe alle bøger som ebøger fremover. 

    4. April 2012 @ 19:56

  • Bubbi

     

    Jeg er stadig forbløffet over skærmen..
    Jeg kan sidde og bare kigge på ikoner og billeder for at prøve at se de enkelte pixels.

    Hvis folk ikke er overbevist, så kig på dette billede jeg tog af min iPad 2 og så den nye iPad.
    http://peecee.dk/uploads/032012/newipad_vs_ipad2_1.jpg

    5. April 2012 @ 12:57

  • Kim Dyrberg

     

    Er der andre der har problemer med at 3 falder af nettet ved brug af wi fi …..???

    6. April 2012 @ 18:49

  • Weissert

     

    Meget tilfreds – eneste øf er, at den ofte hopper af 3G netværket. Den forbinder hurtigt igen, men det er et irritationsmoment, at beskeden om tabt forbindelse popper frem på skærmen i ny og næ.

    8. April 2012 @ 07:13

  • Madzen

     

    Er meget tilfreds med min New Ipad :-)

    Har også købt smartcoveret pg mangler noget til at beskytte ipadden med bag på, findes der noget man kan kompinere smartcover og en form for en skal man kunne putte den ned i? magneten i siden af smartcoveret spærrer jo for det…

    16. April 2012 @ 16:33